Pogovor je zelo dragocena »varovalka«

Pogovor je zelo dragocena »varovalka«

Tako za odrasle kot za otroke in mladostnike je pogovor ena najosnovnejših psiholoških potreb. Pogovor ne pomaga le v stiski, temveč tudi v času zadovoljstva in uspešnosti.

Če imamo vsaj eno osebo, na katero se lahko zanesemo, ki nas posluša, ko smo zaskrbljeni, nam pogovor z njo lahko pomaga izboljšati kognitivno vzdržljivost (odpornost) in preprečiti kognitivni upad, povezan z nevrodegenerativnimi procesi in staranjem.

Kognitivna vzdržljivost se nanaša na splošno sposobnost kognitivnih procesov, da so manj dovzetni za strukturne spremembe možganov, povezane s starostjo in različnimi boleznimi. Študije kažejo, da podpora socialnih odnosov zmanjšuje tveganje za degenerativne bolezni. 

Iz rezultatov opisane študije je razvidno, da je socialna podpora v obliki »podpornega poslušanja« povezana z večjo kognitivno vzdržljivostjo. Ustrezna socialna podpora je torej povezana z ohranjanjem kognitivnih funkcij, katerih upad bi sicer pomenil povečano ranljivost za nevrodegenrativne spremembe še v predklinični fazi. Globlje razumevanje mehanizmov socialne podpore lahko pomaga pri ozaveščanju o strategijah za zmanjšanje tveganj nevrodegenrativnih bolezni in s tem povečanje kognitivne vzdržljivosti.

Having a Good Listener Improves Your Brain Health – Neuroscience News

Association of Social Support With Brain Volume and Cognition | Dementia and Cognitive Impairment | JAMA Network Open | JAMA Networka

Novice

VABILO na 4. izvedbo webinarja »Izvršilne funkcije in uravnavanje vedenja«

Sodobna nevroznanost in študije na področjih razvoja govora in jezika, strategij učenja in čustvene inteligence presenetljivo enotno zagovarjajo pomembnost spodbujanja razvoja veščin izvršilnih funkcij. Čeprav so bistvenega pomena, se z njimi ne rodimo. V življenju so nam dane priložnosti, da te veščine, ki nam omogočajo obvladovanje impulzov, načrtovanje in osredotočanje,

Preberi več

VABILO na 2. izvedbo webinarja »Izvršilne funkcije in uravnavanje vedenja«

VABILO na 2. izvedbo webinarja »Izvršilne funkcije in uravnavanje vedenja« Kratek opis vsebine webinarja “IZVRŠILNE FUNKCIJE IN URAVNAVANJE VEDENJA” Sodobna nevroznanost in študije na področjih razvoja govora in jezika, strategij učenja in čustvene inteligence presenetljivo enotno zagovarjajo pomembnost spodbujanja razvoja veščin izvršilnih funkcij. Čeprav so bistvenega pomena, se z njimi

Preberi več

Seminar: “Program funkcionalnega učenja”

Z veseljem vas obveščamo, da bomo seminar Program funkcionalnega učenja zaradi velikega povpraševanja izvedli od maja do septembra 2023 v treh, med seboj povezanih delih. Temelje Programa funkcionalnega učenja za otroke z različnimi zaostanki in težavami v razvoju sta v Angliji zasnovali in v dolgoletni praksi izvajali Katrin Stroh (logopedinja, socialna delavka in razvojna

Preberi več